Co musisz wiedzieć o treningu z suplementacją

Dodane: 07-07-2016 07:42
Co musisz wiedzieć o treningu z suplementacją Wybierając markę suplementów należy kierować się jej opiniami na rynku. Najważniejsza jest czystość. W sumie można zasięgnąć rady w jakimś sklepie, np. odżywki białkowe sklep.

Zdrowa i wysokobiałkowa tortilla

Przykład wysokobiałkowego posiłku, dla tych którzy dbają o rozwój mięśni na siłowni:

Składniki:
- pierś z kurczaka
- puszka fasoli
- odzywka białkowa
- sałata (dowolny gatunek)
- świeży ogórek
- tortilla
- jogurt naturalny
- ząbek czosnku
- suszone zioła

Przepis:

Pierś z kurczaka gotujemy na parze, lub podsmażamy na patelni na niewielkiej ilości oleju. Odzywkę białkową dodajemy do jogurtu (ilość zgodnie z zaleceniami producenta), taki sos doprawiamy czosnkiem, solą i suszonymi ziołami. Do tortilli wkładamy plastry ogórka, kilka liści sałaty, łyżkę czerwonej fasoli oraz przygotowanego kurczaka. Polewamy przygotowanym sosem i zawijamy. Tak przygotowany posiłek można również zabrać ze sobą do pracy i zjeść w porze lunchu. Smacznego!


Białka w diecie

Białka budują nasz organizm - o tym prostym fakcie dowiadujemy się na lekcjach biologii. Ale co to właściwie znaczy w kontekście odżywiania? Po pierwsze - organizm sam z siebie sobie tych białek nie dostarczy, musimy zapewnić odpowiednią ich ilość w diecie. Najlepszym źródłem białka jest mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, jednak ważna jest również proporcja białka do tłuszczy. Dlatego wieprzowina jest niezdrowa - mimo sporej zawartości protein ma bardzo dużo tłuszczu. Najlepiej sięgać po białe ryby i drób, zwłaszcza indyka. Jeśli zrezygnowaliśmy ze spożywania mięsa, bądź nie możemy go jeść, to wśród roślin najbogatsze w aminokwasy są rośliny strączkowe - ich wybór jest ogromny, nie jesteśmy wcale skazani na soję! Fasola, soczewica, ciecierzyca - warto spróbować, również jeśli nie jesteś wegetarianinem.


Glutamina w diecie sportowca

Glutamina w diecie sportowca pozwala bardzo efektywnie uzupełnić braki lub niedobory białek. Jak wiadomo białka są odpowiedzialne za budowanie mięśni, a przecież większości ludzi ćwiczących an tym właśnie zależy. Glutamina to idealny suplement zarówno przed jak i op treningu, ponieważ ma silne działanie neutralizujące kortyzol. Glutamina jest odpowiednie odżywi i nawodni komórki mięśniowe, co zaowocuje zwiększeniem się siły oraz masy mięśnia. Dodatkowo w procesie glukoneogenezy organizm zaczyna wytwarzać glukozę, co dam nam dodatkowy zastrzyk energii zarówno przed jak i po treningu.



© 2019 http://ac-net.com.pl/